יום שני, 27 במאי 2013

מילון אישי-ערכים ומושגים- ט'



עשרים ושתיים האותיות העבריות מתחברות לכוחות הבסיסיים שמהם בנוי היקום. באמצעות הבנה נכונה יכול המשתמש בהן להפעיל את היקום כולו בכתב ,בדיבור ובכוונה./ספר היצירה,המאה ה-6 לספירה.


ואחרי המבוא, והסבר על השורשים: אבא, אמא ורוח הקודש, הגענו לכנפיים...
זה המקום לציין כי לאמנות הגעתי, מהיסודות ולא מהעננים. למדתי קונסטרוקציה, ארכיטקטורה ומחשבים. כאמנית מקצועית, אני יכולה להגשים חלומות (לבנות/להקים רעיונות) וזו לי הברכה, ועל כך, אני מודה.
אמנות- אמן או המתקרא כך, מורכב מס"ך החוויות שעבר ואסף, ואם יש לו דמיון ויכולת, האמנות היא דרך להעביר את החוויות שלו , שתגרומנה ל"צופה" להרחיב דעתו/ לחשוב/ לחוש/ להתחבר לאמיתי. אמנות זו לא רק הנאה- זו גם שפה, שפותחת לך את הראש ו/או שאר חלקים סגורים.  אמנות עירומה ללא טיוח, ללא צבע, ללא כיסוי, שילדית = אמת גדולה ! כמו ציור, שיהיה מובנה ומואר ע"ג הבד, קל כנוצה עם אזכורים של צבע שהיה ונמוג, אבל חושף מארג שכבות מהודק. כמו פיסול, לספר סיפור, או אגדה עם לוח עץ, תפור בחוטי נחושת או, הודק למקשה אחת במסמרות ברזל תפקיד האמן-להפוך את החומר ל..רוח. צריך שיהיה, כאילו קל כנוצה ומאידך שלא יוכל להזיזו אפילו פיל.. להגיע לאיזון בין קל לכבד, בין יש לאין, עם פיתרון לבעיית חלל ומשקל. היום , בחברה המערבית, המאדירה את האביב והפריחה, את הנעורים, החלק והנוצץ, החיים מחקים את האמנות, הרע הוא לא בדיוק רע והטוב, הוא די בינוני.. 

גם באמנות פלסטית יש מימד של עמימות, בהשואה לכתיבה או מוסיקה. פעם, השיח בין האמן לצופה היה דרך הציור של הסיפור, אח"כ באו הצילום והפיסול, באמצעות חפצים. ובעידן החדש, הקונצפטואלי, מחשבה מטאפיזית, אמורה להתגלם בחפץ, והמיצב/מיצג, נעטף במילים - כדי להסביר לצופה המבולבל, מה הוא רואה וממה הוא אמור להתרגש. היום, בעולם הגלובלי-וירטואלי-באה המדיה של הצילום, המולטימדיה, השילוב בין הדיסציפלינות, מספרת את סיפור החפץ או/ו הרגש, בפורמט וירטואלי ע"ג מסכים, במוזיאונים ו/או גלריות לאמנות.
אני עוסקת באמנות יותר מ-30 שנה. עברתי לימודים והוראה, מרישום, דרך ציור, פיסול, הדפס, צילום. הפנמתי, שהעולם הופך דיגיטאלי מרובה מסכים, סף הגירוי עולה כל חודש ואפילו הפסל של "האדם החושב" של רודן! יהפוך אחרי חודשיים לרהיט שעוברים לידו וממשיכים הלאה. עשיתי קפיצה בזמן ונוכחתי שהעתיד כבר כאן.
 המושג מולטימדיה פירושו - היכולת לנהל ולהפעיל מספר סוגים של מדיה בסביבה תפעולית ממוחשבת אחת. לקחתי את "המושג" צעד קדימה והוספתי לו מימד נוסף של עומק. במטרה להכניסו ללובי, לבית, לסלון שלנו.
כאמנית רב תחומית, עם רקע טכנולוגי, אני מפסלת ומשלבת טכנולוגיה דיגיטלית מתקדמת עם חומרים ראשוניים. פיסול ייחודי, אחר, מקורי. בינתיים בעיקר בחו"ל.
ומאחר שהאמנות, היא האמת שלי.. זה הערך הבא:
 
אמת- המילה אמת מתחילה ב-א' האות הראשונה באלף-בית ומסתיימת ב-ת' האות האחרונה. לפיכך "הסוף טמון בהתחלה". זאת ניתן להשיג באמצאות ה-מ' האות האמצעית באלף-בית (תזה, אנטיתזה, סינתזה).
ישנה אמת גדולה אחת, אבסולוטית, פשוטה, מוצקה. היא זו שמחזיקה את צבירי הכוכבים סביב כדור הארץ, היא הזיכרון שאיתו נולדנו. היא התנפצה לאלפי אמיתות מכוח השיכחה, הפכה להיות השתקפות. כשפוגשים בה, חווים אהבה גדולה. במפגשים עם הטבע, אנשים או יצירת אמנות, מתרחבים באחת ואז בא הזיכרון (ממלא את תאי השיכחה, מעלים את ההתניות הסובייקטיביות). אמת גדולה, נוגעת בכל מי שמוכן לקבל, בכל מי שמסוגל להכיל. היא איתנו, בתוכנו לפני שנולד הזמן, ואצלי  בגילוי, נעצר הזמן.


תגובה 1:

  1. צירוף מקרים
    הדרך של אלוהים להשאר אנונימי

    השבמחק