יום שישי, 31 במאי 2013

מילון אישי - ערכים ומושגי - יא'



עשרים ושתיים האותיות העבריות מתחברות לכוחות הבסיסיים שמהם בנוי היקום. באמצעות הבנה נכונה יכול המשתמש בהן להפעיל את היקום כולו בכתב ,בדיבור ובכוונה./ספר היצירה, המאה ה-6 לספירה.

עם הקפה של לפני השקיעה, לפני שיורדת השבת.. בהמשך ולפי סדר הופעת המושגים הגענו ליסוד שהכי משפיע עלי...
אש -  באש פועלים בניגודיות שישה כוחות. היא מבשלת ושורפת, מחממת ומקררת, משחירה ומלבינה  ובמהותה מסמלת היבטים שונים במורכבות נפש האדם.
האש בוערת באהבה והורגת, בשדה הקרב. שורפת כפרים מחממת אנשים.
האש - חיה וצולבת, זרה וקודחת, אש תמיד וקרה, היא גם קטנה ולפעמים עמוד.
כשהופכת לשריפה, היא משתוללת וכשהיא קרה היא מלבינה ומאופקת. קשה איתה ואי אפשר בלעדיה. לא כמו האויר, קליל כזה נמצא כמובן מעליו, חשוב כל כך ומצטנע.
אש - היסוד הכי מיוחצן שמשתמש בחמצן, כמה זולל יותר - יותר גדול! מאחר והאש שוקקת וחושקת ואפילו משתוללת, היא מסוכנת, זה כמו לאלף נמר. אמא שלי ממליצה לקחת בקבוק מים ל..קומזיץ. להזכירכם, אין עשן בלי אש...


האש מתעתעת , העשן נכנס לעיניים והג'וקים לראש..
אשליות – לבני האדם יש יכולת בלתי מוגבלת, כמעט, להשלות עצמם.
יכולים להצדיק כל כמות של עצב אם היא מתאימה לתפיסת המציאות שלהם, התרחישים על ציר הזמן, השידורים במדיה הכתובה, המוקרנת, אומרות לנו שאנו צריכים לפחד, הפרסומות אומרות לנו לקנות דברים שבעצם איננו זקוקים להם, המסר ברור: אנשים יכולים להיות קורבנות פסיביים או צרכנים. גם ביחסים, באופן יחסי.
וכך סיימתי עם האות הראשונה- א'.. ואחרי שקבלנו מושגים, אפשר לעבור לב'...

בגרות - השלב או המקום שבו, לאחר שהוכחנו לעצמנו שאנחנו יכולים לעשות מה שאנו רוצים, לעבור אבולוציה(להתפתח) ולהוכיח לעצמנו שאנו יכולים לבצע את מה שאנו צריכים !
בחירה- הבחירות שלנו, מגלות מי אנחנו באמת יותר מאשר על היכולות שלנו.
חלק מהמצבים נכפה עלינו אך לכל צומת שאנו מגיעים אליה יש שני כיוונים שנתן לפנות אליהם, הבחירה בנקודות אלו קובעת לנו מה נהיה או מדד למי שאנחנו.
יכולתי להיות מה שאני רוצה בחרתי להיות מי שאני !

כאשר אדם לוקח אחריות על טעות הוא בונה אמון, היושר לבוא ולאמור זו הטעות ונתקן אותה זו בגרות.
ומאחר ובחרתי לארח השבת, אגלה אחריות אפסיק לקשקש, ואגש לקרקש עם הסירים.
שבת חלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה